Pan Informatyk

Bezpłatne warsztaty – Przyszłość jest dziś – Cyfrowy Mózg

10 kwietnia 2022. Kategoria: wszystkie. Brak komentarzy.

Centrum Nauki Kopernik w Warszawie zaprasza nauczycieli klas 7-8 i ze szkół średnich, uczących plastyki, geografii i WOS-u, przedmiotów ścisłych i humanistycznych. Zaprasza również edukatorów oraz inne osoby pracujące z młodzieżą. Uczestnicy wspólnie zwiedzą wystawę w części pt. Cyfrowy Mózg, poświęconej wpływom najnowszych technologii na człowieka.

Podczas warsztatów zastanowią się nad znaczeniem tych eksponatów oraz porozmawiają, jak w atrakcyjny i angażujący sposób wykorzystać je do pracy z uczniami. Organizatorzy zadbali też o catering. Kopernik wystawia zaświadczenia dla nauczycieli o uczestnictwie w warsztatach.

program edukacyjny CNK "Przyszłość jest dziś"

Zgłoszenia przyjmowane są przez formularz na stronie: https://www.kopernik.org.pl/kampanie-edukacyjno-informacyjne/program-przyszlosc-jest-dzis do 11 kwietnia.

Warsztaty w formie stacjonarnej odbędą się 14 kwietnia, godz.15.00-18.30.

O wystawie

„Przyszłość jest dziś” różni się od innych wystaw Centrum Nauki Kopernik. Tutaj eksperymentowanie nie przynosi gotowych odpowiedzi, nie przedstawia konkretnych zjawisk przyrodniczych. Doświadczenia zwiedzających są bardzo indywidualne. Co nas różni? Dlaczego tak się dzieje? To doskonały punkt wyjściowy do dyskusji na lekcji wychowawczej, wiedzy o społeczeństwie czy języku polskim.

Młodzi ludzie powinni również uświadomić sobie, że przyszłość zależy od nich. Mogą kształtować taki świat, w jakim chcieliby żyć. Co jest najważniejsze? Od czego zacząć? To kolejne pytania warte poruszenia podczas zajęć. Ich efektem mogą być oryginalne projekty uczniowskie, angażujące do działania całą klasę. W przygotowaniu lekcji pomogą nasze scenariusze i formaty.

 

Program edukacyjny działa w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK oraz Centrum Nauki Kopernik.

Zostaw komentarz